Tots hi tenim lloc! El nou Projecte Social de la FAC
Tots hi tenim lloc! És un programa de cohesió social i lleure que vol oferir les activitats socioculturals dels ateneus a persones que es troben en risc d’exclusió social amb l’objectiu d’acostar-los i integrar-los a la societat.
Voleu incorporar noves persones a una secció? Voleu expandir-vos i sumar socis? Participar en aquest projecte és donar la possibilitat a una persona amb inquietuds de formar part d’un col·lectiu i de participar en una activitat d’una secció subvencionant-l’hi la quota d’entrada.
Els ateneus que hi vulguin participar hauran d’enviar a la Federació d’Ateneus de Catalunya la fitxa adjunta completada, una per cada activitat proposada. La FAC elaborarà un llistat de les places disponibles per tal que Càritas i els serveis socials proposin les persones beneficiaries. Posteriorment des de la FAC s’informarà a cada ateneu de les persones escollides.
Se signarà un conveni de col·laboració per a cada ateneu participant.
Requisits per part dels ateneus:
- Oferir les places de les activitats a les que es desitgi incorporar noves persones.
- Omplir i enviar a la FAC la fitxa d’inscripció.
- Signar un conveni de col·laboració.
- Elaborar un informe trimestral facilitat per la FAC.
- Assumir el cost de la quota de soci de la persona beneficiaria de la plaça o activitat.
- Participar cada trimestre en la reunió de seguiment.
- Caldrà fer un acompanyament al destinatari del projecte fins la seva incorporació natural dins l’entitat.
- La persona beneficiaria de la plaça haurà de fer-se sòcia de l’entitat.
- S’haurà d’assignar un responsable al projecte
Beca o subvenció de l’activitat:
- La Federació d’Ateneus de Catalunya assumirà els costos de l’activitat de les persones que hagin estat admeses a través de Càritas i dels serveis socials i acceptades per la FAC.
- En el cas que la plaça assignada no tingui una quota específica de l’activitat, la FAC assumirà el 50% de la quota de soci.
- Es facilitarà als ateneus participants el model d’informe que hauran d’omplir.
- La FAC assumeix la coordinació del projecte a través de persones voluntàries.
La persona beneficiaria assumirà una part dels costos o de a quota de l’activitat. Aquest import el determinarà Càritas o els serveis socials i el cobrarà directament la FAC.
Aquests projecte tindrà continuïtat en la mesura que la Federació d’Ateneus o altres organismes puguin reunir els pressupostos per poder-lo efectuar.
Més informació: