Activitat
AMORT
Rambla del Poblenou, 42
TEATRE CASINO L'ALIANÇA DEL POBLENOU
Cicle de Cobla a Barcelona 2026
Cultura Popular als Ateneus
Cobla La Principal de la Bisbal i Companyia AmarT
Entrada Lliure
AMORT
Companyia AmarT
RICARD ZANCA, guió, ballarí i rapsode
QUERALT ESTEBAN, ballarina
EKATERINA DELENDIK, ballarina
FERRAN MIÀS, tenora, flauta travessera i saxòfon
MARTÍ PÀMIES, veu, trombó i fiscorn
ALBA ZAMORA, coreografía
FRANCESC CASSÚ, arranjaments
cobla LA PRINCIPAL DE LA BISBAL
AmorT és un espectacle que neix de la necessitat d’expressar els dos temes que han estat motor de la humanitat en totes les seves disciplines humanístiques: Amor i Mort. Aquestes dues potències creadores són les que han anat modelant els homes i la història, l’art i el pensament. Tant l’Amor com la Mort són dues realitats que són antagonistes però complementàries, no hi ha una sense l’altra.
Aquesta obra és un calidoscopi de dansa, música, timbres de cobla, literatura, audiovisual, cant líric i popular que ens convida a explorar els misteris de l’existència a través dels tres amorsque són els pilars universals i la mort: l’amor cap a la natura i els orígens, l’amor passional, l’amor espiritual i la mort, que no es presenta com a final sinó com a transformació de l’amor i transcendiment de l’ànima.
La música, juntament amb la poesia, són els elements que aniran marcant el ritme de l’espectacle i el desplegament de la dansa. Música popular, renaixentista, barroca, havanera, sardana, modernista i poesia del segle XX amb clars elements barrocs, entrades i sortides constants i un joc de llums i ombres que conforma una obra clarai complexa com ho és la mateixa temàtica, l’AmorT.
