L’Ajuntament de Barcelona destina 1,35 milions d’euros a la rehabilitació d’ateneus federats de la ciutat
L’Ajuntament de Barcelona atorgarà aquest any un ajut extraordinari de 2,5 milions d’euros a la rehabilitació d’ateneus, teatres i equipaments vinculats a la cultura popular. La partida destinada a la rehabilitació d’ateneus serà, concretament, d’1.350.000 d’euros. L’aportació extraordinària és fruit d’un acord entre l’equip de govern i el grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya.
Amb aquest ajut es vol reconèixer la valuosa tasca dels ateneus, des de fa gairebé dos segles, com agents culturals de primer ordre per a la societat catalana. Els ateneus, al voltant de 400 al llarg de tot el territori català i 26 ateneus federats ubicats a la ciutat de Barcelona, objecte de l’ajut, mantenen en l’actualitat la mateixa vitalitat fundacional per tal de facilitar a la ciutadania l’accés a la cultura, la difusió i la defensa de la llengua, la cohesió i la integració social, la solidaritat i l’acolliment.
Aquesta aportació extraordinària, que els ateneus podran executar entre els anys 2026 i 2027, pretén donar suport a inversions que per la seva envergadura no queden cobertes per les subvencions ordinàries. L’ajut se suma als 6,4 milions d’euros ja invertits per l’Ajuntament de Barcelona en matèria d’obres i rehabilitacions d’ateneus des de 2012, que han permès mantenir la vitalitat i l’activitat de les entitats culturals de la ciutat.




