
Obert el període de sol·licitud del programa d’ajuts Impulsa’t 2025
Descarrega’t aquí les Bases del programa d’ajuts Impulsa’t 2025.
Sol·licita aquí els ajuts Impulsa’t 2025.
Des de la Federació d’Ateneus de Catalunya, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, obrim el període de sol·licitud dels ajuts Impulsa’t, amb importants canvis per a aquest any.
La principal novetat són les diferents modalitats que existeixen:
Impulsa’t – Programació Cultural
Aquest ajut és per a la programació d’activitats culturals i va dirigit a aquells ateneus federats que es comprometin a programar un mínim de 3 activitats a l’any com, per exemple, tallers, conferències, exposicions o actuacions en viu.
Per poder beneficiar-vos d’aquest ajut, heu d’omplir el formulari de sol·licitud i enviar la declaració responsable, disponible a l’aplicatiu Gestió d’Entitats. Teniu temps fins el dia 26 de març de 2025.
La resolució es publicarà el mes de juny de 2025 i l’import concedit serà entre 400 i 500€ per entitat, en funció de la disponibilitat i els ateneus participants.
Pel que fa al termini de justificació, estarà obert fins el dia 15 de novembre de 2025 i caldrà presentar factures i rebuts de l’any vigent, per al triple de l’import concedit. Les despeses que s’acceptaran seran les de personal, monitoratge, impremta, publicitat i lloguer de material.
Impulsa’t – Projectes d’Ateneus
La segona modalitat d’aquest any són els ajuts per a projectes impulsats per ateneus federats i hi ha 5 línies específiques:
- Línia de suport a la Recerca i Documentació
- Línia de suport a la Comunicació Associativa
- Línia de suport Jove proposa! ‘Memorial Ricard Julià’
- Línia de suport al Foment de la Cultura Popular
- Línia de suport al Foment de la Llengua Catalana
- Termini de presentació de la sol·licitud de l’ajut, entre el 27 de febrer i el 26 de març.
- Termini de presentació de la proposta del projecte, entre l’1 d’abril i el 30 de maig.
Pel que fa al termini de justificació, teniu fins el 30 de novembre d’aquest any, per a projectes executats dins el 2025 i fins el 30 de setembre de 2026, per a projectes executats dins l’any 2026. En aquesta ocasió, també cal presentar factures i rebuts de l’any 2025 o 2026, segons el període d’execució del projecte presentat, per al triple de l’ajut concedit. Les despeses que s’acceptaran seran les de personal, monitoratge, impremta, publicitat i lloguer de material.
Impulsa’t – Catàleg d’activitats
L’última modalitat de l’impulsa’t és per a activitats del Catàleg de la FAC i va dirigida, també, a tots els ateneus federats.
Per poder beneficiar-vos d’aquest ajut heu d’omplir el formulari de sol·licitud i enviar la declaració responsable, disponible a l’aplicatiu Gestió d’Entitats, fins al 26 de març, i contractar activitats incloses al Catàleg al llarg de l’any.
Els ateneus que no hagin sol·licitat l’ajut, podran demanar també activitats del Catàleg d’Activitats de la Federació al llarg de l’any. Tanmateix, les entitats que hagin formalitzat la sol·licitud inicial tindran preferència en la programació per a aquestes activitats.
En aquesta ocasió la resolució serà durant tot l’any, segons les peticions al Catàleg, i l’import de l’ajut serà variable, segons cada activitat.
Per a més informació, consulteu les preguntes freqüents sobre les noves modalitats d’aquest 2025 o contacteu amb nosaltres al 93 268 81 30 o al correu impulsat@ateneus.cat