
Itinerari a peu per Canet de Mar, la darrera ruta “Camins d’Ateneus”
El passat dissabte 18 de març vam realitzar un nou Camins d’Ateneus, fent un itinerari a peu de 10km per Canet de Mar.
La jornada es va iniciar a les 9h del matí, fent un recorregut pel modernisme de Domènech i Montaner, on amb les explicacions d’en Sergi Alcalde, del Centre d’Estudis Canetencs, vam conèixer detalls i història de l’Ateneu Canetenc, la Casa Roura, la casa-museu Domènech i Montaner, les restes de la torre de Can Macià i diverses cases d’indians.
La ruta va continuar, tot arribant a la Sala Centru, on membres de l’Associació Artística Teatral El Centru ens estaven esperant per rebre’ns i donar-nos a conèixer la seva entitat.
Tot seguit, vam arribar fins a l’Odèon, on el president de l’ACPO, en Joaquim Campassol, i en Miquel Serra, membre de l’Associació Cultural Plataforma Odèon (ACPO) i un dels guies de la ruta, ens van explicar l’origen i la raó de ser de L’ACPO, entitat federada que reivindica des de l’any 2000 la recuperació de l’Odèon, a la vegada que organitza diverses i nombroses activitats culturals per a tots els públics.
A continuació vam entrar al mercat municipal, on GEA XXI hi té la seva seu i on en Tomàs Jover ens va presentar l’entitat local a la que van anar destinats els 100€ recaptats de les inscripcions.
La ruta va seguir, passant per altres punts d’interès de la localitat, fins arribar a la part més agrícola i forestal del municipi. En aquest punt, i amb les explicacions d’en Miquel Serra i Albert Herrero, membres de Fot-li Castanya, la vocalia de medi ambient de l’ACPO, vam arribar fins a la Creu de Pedracastell.
La ruta va acabar baixant fins al Castell de Sant Florentina, per acabar al Santuari de la Mare de Déu de la Misericòrdia, dedicat a la patrona del Maresme.
Els 23 participants de la ruta vam gaudir d’un matí molt agradable, tot coneixent més sobre la vida associativa, cultural, històrica i natural de Canet de Mar.
Moltes gràcies a tots els que heu fet possible aquesta sortida i a tots els que hi heu participat!