Xarxanet renova el web en motiu del seu 15è aniversari
Xarxanet és el portal de notícies del tercer sector on la Federació d’Ateneus de Catalunya hi gestiona l’apartat de cultura popular. Enguany celebra el seu 15è aniversari com a mitjà de referència del voluntariat i les entitats del territori català i ho fa de la millor manera, amb la posada en marxa de la nova pàgina web. Un nou disseny que presenta amb major claredat els seus continguts, amb la finalitat que usuaris i usuàries acabin trobant amb major facilitat allò que cerquen. El portal permet visualitzar d’una forma coherent el volum de notícies i recursos que es publiquen setmanalment, amb espais destacats i promocionats en portada, una sèrie de portals temàtics i diverses seccions especials.
Un dels principals canvis estructurals que aporta el nou Xarxanet és la clara diferenciació entre les dues principals seccions, notícies i recursos, una demanda que un elevat nombre de persones usuàries havien fet en els darrers temps. Amb el nou disseny, a més, cada un dels portals temàtics adquireix major rellevància a la pàgina d’inici mitjançant un menú més concís del que oferia l’anterior format. La secció de la biblioteca apareix amb una estètica més visual que destaca cada publicació, mentre que la implementació de l’espai ‘Fes Voluntariat’ guanya protagonisme en la pàgina principal.
Enfront la tecnologia emergent, Xarxanet no en podia quedar al marge i per això aposta pel disseny responsiu i l’estratègia de ‘mobile first’ en aquesta nova etapa. Davant del volum creixent de visitants que accedeixen des de múltiples dispositius a la web i la diversitat de resolucions de pantalles mòbils, resultava imprescindible facilitar una pàgina de qualitat per a les persones que consulten la pàgina des de qualsevol dispositiu. Uns canvis que han anat units, com no podia ser d’una altra manera, al replantejament estructural i de funcionalitats del nou espai web.
Les nombroses novetats no impediran, ni molt menys, mantenir l’essència del portal. Així, seccions com la d’opinió i l’agenda seguiran presents a la pàgina, com també l’excel·lentment valorada secció de finançament que, juntament amb la resta de la pàgina, ha millorat el seu motor de cerca per fer més accessibles tots els continguts. Incrementar la presència de Xarxanet a les xarxes socials com Twitter, Facebook, Instagram i Youtube és també un repte a assolir amb la posada en marxa del nou disseny.
Imatges i audiovisuals, protagonistes
Si els nous dispositius han comportat la necessitat d’adaptar formats, els nous models informatius han canviat la manera de presentar els continguts. En aquesta línia, Xarxanet ha fet un pas endavant per aportar major quantitat de continguts multimèdia, els quals comptaran amb una secció especial a la pàgina principal, en què hi figuraran tots els vídeos publicats al web. La imatge és també un dels pals de paller del nou disseny guanyant importància tant en cada un dels portals temàtics com en les notícies i els recursos de cada secció.
El valor afegit de l’estètica
L’estètica és també un dels grans canvis de la nova pàgina web. El nou paradigma comunicatiu porta a seduir els i les visitants de l’espai a través de la imatge que transmet el portal només entrar-hi. D’aquesta manera, en el nou disseny s’ha tingut molt en compte la composició de tots els elements que integren el portal, la disposició dels espais i la claredat i la senzillesa estructurals. Això ha permès la creació d’una nova imatge global de Xarxanet que posa de manifest una estètica renovadora, coherent i fresca.