El Dia de l’Associacionisme Cultural fa vibrar el Pou de la Figuera

El Dia de l’Associacionisme Cultural fa vibrar el Pou de la Figuera

Dissabte 7 de juny de 2025, la Plaça del Pou de la Figuera de Barcelona va ser l’escenari que va acollir la festa del Dia de l’Associacionisme Cultural, una jornada plena de cultura, associacionisme, jocs i activitats pels més petits de casa, organitzada conjuntament per la Federació d’Ateneus de Catalunya i la Fundació La Roda.

La jornada va començar a les 10h amb diversos espais de jocs dinamitzats per Quiràlia i la Federació Catalana d’Escacs. Els assistents van poder gaudir d’un esmorzar oferit pel Forn la Torna i servit per les voluntàries de l’Associació de Veïns i Veïnes del Casc Antic, que es van encarregar d’atendre tots els participants mentre gaudien del bon ambient i dels jocs.

A les 11h, la festa es va traslladar als carrers de Ciutat Vella amb una animada cercavila a càrrec de l’Associació Cultural l’Empelt, acompanyat pels gegants de la Fundació La Roda i la FAC. La mitja cobla Atzavara va posar la música que va omplir d’alegria i cultura popular el recorregut. Paral·lelament, a la plaça, la Batucada Kukumku va continuar animant la festa amb ritmes festius i enèrgics.

De tornada a la plaça, els assistents van poder gaudir del lluïment del ball dels Cireraires. Tot seguit, els parlaments d’en Pep Morella, president de la FAC, i Antoni Herrera, president de la Fundació La Roda, van donar el toc institucional a l’acte, reivindicant la importància de l’associacionisme cultural per a la cohesió social i la preservació de les tradicions.

La festa va acabar amb una gran celebració col·lectiva al centre de la plaça, accessible per a tothom gràcies a la interpretació en llengua de signes de l’Associació Inclusivxs.

Moltes gràcies a totes les persones i entitats que vau venir a gaudir de la jornada amb nosaltres!

 

Deixa el teu comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.