Neix la Xarxa d’Acció Comunitària de Catalunya

Neix la Xarxa d’Acció Comunitària de Catalunya

Aquest dimecres, 5 de novembre, s’ha presentat la Xarxa d’Acció Comunitària de Catalunya (XACC), una nova plataforma que agrupa deu federacions i organitzacions que representen prop de 4.000 entitats d’arreu del país. La XACC reuneix col·lectius dels àmbits social, cultural, educatiu, ambiental, del lleure, la justícia global i el moviment veïnal, entre d’altres, amb l’objectiu de reforçar i donar visibilitat a l’acció comunitària a Catalunya. Es tracta d’una plataforma impulsada i liderada per la FCVS (Federació Catalana de Voluntariat Social).

Per la seva banda, la FAC és un dels deu membres que agrupa la XACC, aportant-hi la perspectiva de la cultura i amplificant la veu dels ateneus en espais de debat i de negociació amb les institucions públiques.

Manifest de reivindicacions: una crida a enfortir l’acció comunitària a Catalunya

En el marc d’aquesta iniciativa, la XACC ha fet públic el seu Manifest de reivindicacions, que recull deu demandes clau per reconèixer, enfortir i garantir la sostenibilitat de l’acció comunitària al país. El document reclama reconeixement i protecció de l’associacionisme i el voluntariat, finançament estable, infraestructures dignes, i més suport i visibilitat per a les entitats. També defensa el paper actiu del jovent, el dret a l’accés a la natura, la protecció de l’espai públic com a àmbit de convivència i la promoció del català com a eina de cohesió social.

Podeu llegir el Manifest de reivindicacions de la XACC aquí.

Deixa el teu comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.